Algemeen:
Met mijn ontwerpen bied ik kinderen en jongeren de ruimte om plezier te maken en op te groeien tot gezonde en actieve burgers. Ze kunnen er samen spelen, zichzelf, de ander en de omgeving ontdekken.

Ik zorg dat volwassenen met plezier in die ruimtes kunnen verblijven, zich er ontspannen, elkaar ontmoeten en met genoegen kunnen kijken naar hun tevreden spelende nakomelingen.

Ik krijg mijn inspiratie door te kijken naar en te praten met spelende kinderen en jongeren. In mijn ontwerpen houd ik altijd rekening met mindervalide kinderen. Ik betrek de natuurlijke elementen uit de omgeving in mijn ontwerpen. Voor de speelobjecten maak ik gebruik van natuurlijke materialen.

Creativiteit:
Ik daag kinderen uit om hun creativiteit te gebruiken en hun eigen spel te maken. Ik gebruik daarom vaak elementaire vormen waaraan kinderen zelf veel kunnen invullen. In mijn ontwerpen maak ik gebruik van bestaande speeltoestellen en/of speeltoestellen die ik zelf ontwerp en laat uitvoeren door door mij geselecteerde fabrikanten.

Natuurlijk spelen, natuurlijk:
Hutten bouwen in de bomen, visjes vangen langs de sloot kant, deltawerken maken met zand en water. Kinderen genieten met volle teugen van natuurlijke elementen waar ze hun eigen creativiteit op los kunnen laten. Op verschillende plaatsen in het land heb ik met het zogenaamde natuurlijk spelen concept speelplekken ontwikkeld. Speelplekken om kinderen te laten spelen met en in de natuur. Op die speelplaatsen tref je paadjes door de bossen, zand en water, tunnels van wilgentenen, struiken en heesters met mooie bloemen en lekkere vruchten, rots- en natuurtuintjes en heel veel beestjes, insecten en vogels. Op het schoolplein in Almere hebben we zelfs een Schapenwei, een Kippenhok en een Ganzenvijver.

Zit en rustplekken:
Een groot deel van mijn inrichtingselementen zijn bedoeld om te zitten, rond te kijken, af te wachten en te praten. Ze verdelen de ruimte, brengen rust in het ontwerp en geven de gebruikers de gelegenheid zich een plaats te geven in de ruimte.

Zand en water spel:
In al mijn ontwerpen zijn plekken te vinden waar kinderen met zand en water kunnen spelen. Met zand kun je bouwen en sjouwen. In zand kun je rollen en zand kun je door je vingers laten glijden. Om een zandplek moet je kunnen rijden met karren. Zand moet goed plakken voor het zandgebak en schoon zijn. Water is spannend, rustgevend, koel en fris. Met water kun je stroompjes maken, emmertjes vullen elkaar nat spetteren. Met water en zand wordt het pas echt leuk. Water haal ik uit de grond, uit de lucht of van de waterleiding, water waar kinderen mee kunnen spelen moet schoon en veilig zijn.

Sportieve ruimten:
Voor jongeren en jongvolwassenen maak ik ruimte voor sportieve activiteiten. Daaromheen reserveer ik veel ruimte voor toeschouwers en supporters.

Mindervalide kinderen:
In al mijn ontwerpen houd ik rekening met mindervalide kinderen. De infrastructuur wordt zo aangelegd dat mindervalide kinderen zonder beperkingen overal aan mee kunnen doen. Bij elke speelruimte zijn mogelijkheden voor kinderen met een handicap om te spelen. Omdat elk kind eigen aanpassingen nodig heeft probeer ik bij de aanvang van het ontwerp contact te krijgen met mindervalide kinderen uit de omgeving om hen naar de voor hen nodige aanpassingen te vragen.

Diversiteit:
Met mijn ontwerpen faciliteer en reguleer ik de ontmoeting tussen verschillende temperamenten en verschillende leeftijdsgroepen. De kunst is om dat zo te doen dat zowel klein als groot zijn eigen spel kan spelen en elkaar kunnen stimuleren.

Materiaalkeuze:
Ik werk bij voorkeur met natuurlijke materialen en in de omgeving aanwezige elementen. Naast zand- en waterspel komen in elk ontwerp bomen en ruige bosjes voor. Ik pleit voor ruimte om hutten te bouwen, op de speeltuin en in het openbaar groen.

F
O
T
O
S